“Calvins or Nothing” – idrottare i huvudrollen
Lyxmärket Calvin Klein är känt för att sälja högkvalitativa sportkläder. Av denna anledning bjuder den in kända idrottare till många av sina reklamkampanjer. Det gör detta för att marknadsföra sina produkter i samband med fysisk aktivitet, en hälsosam livsstil och idrottsanda. Dessa kampanjer syftar därför till att kombinera varumärkesimagen med värderingar och ambitioner relaterade till sport. “Calvins eller ingenting” detta är ytterligare ett försök till detta koncept. Kampanjen fokuserar på marknadsföring av en linje av underkläder med kända namn inom sportområdet. Det syftar till att betona både estetiken och funktionaliteten hos underkläderna, samtidigt som det förmedlar en bild av självförtroende, energi och en aktiv livsstil.
Se ut och må bra
Varumärket vet mycket väl hur man bygger en positiv image på marknaden. Han vill göra det här associerar sina produkter med fysisk aktivitet, framgång och beslutsamhet som idrottare representerar. Denna typ av samarbete bidrar till att skapa ett starkt band mellan varumärket och konsumenter som identifierar sig med de värderingar som representeras av människor som är starkt förknippade med fysiskt arbete. Som vi nämnde är detta inte den första kampanjen som vill popularisera dessa värderingar. Calvin Klein demonstrerar mästerligt vackra, muskulösa kroppar klädd i hennes subtila och figursmickrande underkläder.
Calvin Klein är känd för sin ikoniska “My Calvins”-kampanj från 2019, där kändisar, inklusive idrottare, poserar i märkets underkläder. Denna kampanj innehöll bland annat: tennisspelare, basketspelare, fotbollsspelare och surfare, som Nick Young, Odell Beckham Jr., Matthew Terry och andra. Varumärket var också den officiella sportklädespartnern för Major League Soccer (MLS), den amerikanska fotbollsligan. Som en del av detta samarbete skapade hon kampanjer med fotbollsspelare som t.ex David Villa eller Graham Zusi.
“Calvins or Nothing” – vad kan vi förvänta oss?
Den senaste kollektionen annonseras av ansikten Alex Morgan, Chloe Kelly, Kenza Dali, Mana Iwabuchi och Mary Fowler. Gemensamt för kvinnorna ovan är att de alla är professionella fotbollsspelare. Alla fem spelarna är framgångsrika i damfotbollsvärlden och representerar sina länder på den internationella arenan. Även om de kommer från olika länder (Morgan från USA, Kelly från England, Dali från Algeriet, Iwabuchi från Japan, Fowler från Australien), delar de en passion för fotboll och är kända för sin kompetens, talang och engagemang för utvecklingen av kvinnors fotboll.
Kampanjen i sig, förevigad av Brianna Capozzi, tar oss in i varje kvinnas intima sfär och visar deras orubbliga självförtroende och sensualitet. Genom att använda uttrycksfulla närbilder och fulla ramar betonar Capozzi också mångfalden och mångdimensionaliteten hos varje individ. Den hyllar både deras styrka och sårbarhet, vilket är viktiga inslag i denna kampanj.
Kampanjen förevigade Calvin Klein-casten i moderna bomullsunderkläder. Allt detta i kombination med enkla, höga jeansbyxor som de syftar på klassiska, enkla och breda stilar från 90-talet.Dessutom finns det ingen brist på beskurna och klassiska truckerjackor som ger karaktär till hela stylingen. Karakteristiska T-shirts med märkets logotyp lyftes också fram, som är en oumbärlig del av varje släppt kollektion. ” “Calvins or Nothing” dyker snart upp på Calvin Kleins sociala mediekanaler, samt på attraktiva platser runt om i världen.
Lämna en kommentar