Historien om varumärket Agent Provocateur

Historien om Agent Provocateur Brand
Källa: agentprovocateur.com

Agent Provocateur är ett av de mest erkända klädmärkena i världen som producerar underkläder för kvinnor. Fascinerande, med en rockton, karaktär, för olika tillfällen. Det som utmärker dem är deras okonventionella inställning till underklädesdesign, innovativa idéer, material av högsta kvalitet – här finns inga kompromisser! För närvarande sköts varumärket av kvinnor, för vem vet mer om kvinnors behov än kvinnor själva?! Dessutom finns det en karismatisk ledare som ligger före trenderna. Historien om varumärket Agent Provocateur börjar på 1990-talet i Storbritannien. Den är oerhört intressant och full av vändningar.

Underkläder av märket Agent Provocateur
Källa: agentprovocateur.com

Det tar mindre än 30 år att bygga en enda underklädesbutik bra klädmärke, som är känt i alla hörn av världen. Hur blev Agent Provocateur synonymt med lyxiga underkläder idag?

Från en butik på Broadwick Street till internationell berömmelse

Agent Provocateur företag lanserar sitt erbjudande 1994, de säljer underkläder i en butik på Broadwick Street. Det grundades av ett gift par, Joseph Corre och hans fru Serena Rees, och deras närvaro i kläd- och modebranschen är ingen tillfällighet, eftersom Josephs mamma är Vivienne Westwood. Hennes namn är välkänt för fans av punk, rock och new wave-mode. År 2022 utsågs modedesignern av Sky Arts till den fjärde mest inflytelserika artisten i Storbritannien under de senaste 50 åren.

Agent Provocateur kostym
Källa: agentprovocateur.com

Joseph Corre hade ett konstnärligt sinne efter sin mamma, han var nära mode och liksom sin mamma mådde han bra i sin egen verksamhet. Han designade underkläderna och satte tonen för företaget. Vägen hans företag har gått liknar historien Versace.

På en rulle

År 2007 blev ett genombrott för paret och deras verksamhet. Tyvärr höll inte deras förhållande 80 % av bolagets aktier köptes av Private Equity Fund 3i. Beloppet de betalade var 60 miljoner pund. År 2009 öppnades Agent Provocateur-märkta butiker i Dubai, USA, Hong Kong och Ryssland.

Agent Provocateur Födelsedagsunderkläder
Källa: agentprovocateur.com

10 år efter försäljningen av aktierna förvärvades bolaget av Four Holdings. De senaste åren har varit historien om varumärket Agent Provocateur tillsammans med ytterligare expansion. För närvarande underkläderna de tillverkar finns tillgängliga över hela världen via en webbutik.

En karismatisk och kreativ själ i chefsposition

Detta namn är verkligen inte främmande för kvinnor som älskar lyxiga underkläder. Sarah Shotton har skapat damunderklädernas värld sedan 2010. Ett av de mest välkända klädmärkena i världen. Underkläder som önskas av kvinnor oavsett geografiskt läge.

Agent Provocateur underkläder
Källa: agentprovocateur.com

Varumärket är ett av kultmärkena och ivrigt utvalt av kvinnor i Storbritannien. Kvinnor uppskattar henne för hennes djärva inställning till ämnet underkläder, för att gå bortom mönstren och perfekta snitt som passar perfekt, oavsett kroppstyp.

Agent Provocateur underkläder är en bra presentidé, och om du inte vet måtten, ge din älskade ett presentkort. Det kommer alltid att vara en hit, lyxpresent till kvinna.

Historien om varumärket Agent Provocateur skriven av huvudstjärnor

Företaget är känt för sina provocerande och djärva videor med populära kvinnor i huvudrollen. Kortfilmerna var minnesvärda filmer med Kylie Minogue och Kate Moss. Det fanns dock mycket fler skådespelerskor och modeller som marknadsför underkläder från det brittiska märket. Daisy Lowe, Maggie Gyllenhaal är andra populära kvinnor som bar Agent Provocateur-underkläder för att marknadsföra det.

Kvinnor erbjuder kvinnor lyxiga lösningar för vardagen, för viktiga tillfällen och för sovrummet, bara för att få dem att känna sig som en stark, befriad och vacker kvinna, oavsett ålder och storlek.

Agent Provocateur varumärkeslogotyp

Agent Provocateur logotyp
Källa: logos-world.net

Varumärket har en mycket enkel och distinkt logotyp. Den utstrålar elegans, chic, smak och lyx. Detta är företagets namn skrivet i spenceriansk skrift. Detta ett distinkt manus som använts för affärskorrespondens sedan mitten av 1800-talet och de första tre decennierna av 1900-talet i USA.

Logotypen är nästa steg i historien om varumärket Agent Provocateur, eftersom det inte såg ut så här från början. Idag är denna logotyp synonymt med lyxiga underkläder.

Romantiskt och lockande

Varje efterföljande samling från Agent Provocateur avslöjar nya kort. Märket bevisar att underkläder har många versioner, från romantiskt, genom frestande, till tillfälligt (t.ex. födelsedag). Det lyxiga varumärkets erbjudande inkluderar både subtila och delikata set, såväl som provocerande, men allt i god smak. Även om Agent Provocateur är känd för sina kontroversiella filmer, varje uppsättning underkläder från dem har elegans.

Lyxiga underkläder
Källa: agentprovocateur.com

Erbjudandet inkluderar även: baddräkter, kläder (inklusive: klänningar, byxor, tröjor), sidenpyjamas och accessoarer som t.ex strumpor och bröllopstillbehör, vilket kommer att komplettera den perfekt bröllopsstyling.

Lyx för kropp och själ

Lyxiga underkläder får en kvinna att känna sig mer feminin. Den är gjord av högkvalitativa material och är behaglig att ta på. Agent Provocateur skapar underkläder av material av högsta kvalitet och de tar hand om varje detalj. Det är skönt att ha exklusiva underkläder varje dag eftersom det ökar ditt självförtroende.

Unika produkter, från unika kvinnor för varje kvinna – så här kan du sammanfatta varumärket Agent Provocateur. Och nästan 30 år på marknaden bevisar kvaliteten på deras produkter och det faktum att kvinnor älskar sina underkläder.