Designern Coco Chanel – försvinner mode?
Varje kvinna vill känna sig vacker, välvårdad, snygg och unik. I tider då hundratals butikskedjor och en våg av kläder av dålig kvalitet översvämmar oss, är det svårt att avgöra vad som inte är så mycket moderiktigt som snyggt. “Modet bleknar – stilen förblir” är ingen tom slogan, det är livsmottoet för en av de största modestjärnorna – en fransk designer Coco Chanel.
Vi är skyldiga denna begåvade franska kvinna en enkel, men ändå klassisk och elegant, till och med tidlös, stil av dammode. Elegansens kanon skapad av Gabrielle Bonheur Chanel inkluderar en liten svart klänning, som varje kvinna borde ha i sin garderob, eleganta kappor som kallas trenchcoats, och byxor med klockbotten, som kommer tillbaka till förmån för många kända designers med några års mellanrum. Enligt principen “less is more” finns det inga överdrivna mönster och tillbehör, allt hålls i stil med sportig, fransk chic, kompletterad med en sträng av naturliga pärlor.
Kläder och accessoarer skapade av designern Coco Chanel ser inte bara vackra ut, utan är också av högsta kvalitet, vilket ger charm till sin ägare.
Foto vogue.com
Färgerna som Chanel valt är svart, vit, beige, guld och röd. Läppar täckta med rött läppstift, som var designerns varumärke, förknippas nu med sexappeal, som, precis som självförtroende, inte saknas hos en kvinna som använder lyxiga Coco Chanel makeup kosmetika. Beige färg hänvisar till den naturliga, friska nyansen av huden som berörs av den milda solen, medan svart och guld har ansetts vara elegant i många år. Färgen vit refererar till ljuset som lyser upp ansiktet och framhäver dess skönhet.
Coco Chanels designerkläder är inte allt?
Varumärket Coco Chanel är inte bara handväskor, kläder, smink och parfymer, utan även krämer, ansiktsmasker och badkosmetika. Vissa kan bli förvånade över att Chanels sortiment även innehåller exklusiva cyklar, skidor och snowboards.
Foto vogue.com
Även om det har gått många år sedan varumärket dök upp på marknaden, produkter från franska designern Coco Chanel kallas fortfarande lyx, och Chanel No. parfymer 5, den första parfymen skapad av Chanel, fängslar nästa generation med sin enkelhet och elegans. Parfymer och kosmetika, som en gång bara var tillgängliga för stjärnor som Marilyn Monroe, finns nu inom allas räckhåll, eftersom Coco Chanels doftkollektioner även innehåller produkter för män.
Lämna en kommentar